Halkla İlişkiler

Halkla İlişkiler

14.12.2012 9852

HALKLA İLİŞKİLER ALANI

Misyon: Sektöre yenilikçi, yaratıcı, girişimcilik ruhuna sahip, özgüvenli, sosyal becerileri yüksek işgücü sağlamak; bunu yaparken insan haklarına ve onuruna yakışır faaliyetlerde bulunup, Atatürk ilke ve inkılaplarını rehber edinerek öğrencilere meslek etiği bilinci kazandırmak.

Vizyon: Küçükyalı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Halkla İlişkiler alanında İzmir ilinde lider ve marka bir alan olmak.

1.      Öğrenciler bu alanı niçin tercih etmelidirler?

Hedef kitlelerine gereken değeri veren işletmeler, kurumsallaşma yolunda hızla ilerlemektedir. Bu durum, halkla ilişkileri geleceğin en gözde meslekleri arasına yerleştirmiştir.

Halkla ilişkiler; kurum ve kuruluşların – ki sadece kurum ve kuruluşlar değil; kişilerin, ürünlerin, hizmetlerin hatta fikirlerin – hedef kitlelerine tanıtılmasını sağlayan en önemli araç, uyarı sistemi; hedef kitlelerin beklentilerini, memnuniyetini ya da memnuniyetsizliğini ortaya koyan bir cevap mektubu, markanız ile ilgili istediğiniz algıyı yaratıp yönetmenizi sağlayan çok güçlü bir silahtır.

Teknoloji çok büyük bir hızla ilerliyor. İnsanların yaptıkları pek çok işi artık makineler yapıyor. Belki de geleceğimiz yapay zeka üzerine şimdiden kurgulanmaya başlandı. Ancak teknoloji hangi düzeye gelirse gelsin, makinelerin, robotların ve yapay zekanın elimizden asla alamayacağı tek bir şey var; o da insan ilişkileri... İnsanoğlu var oldukça, iletişim bilimi de var olacak ve bu alanın mihenk taşı olan halkla ilişkiler mesleği değer kazanarak kendini geleceğe güvenle taşıyacaktır.

2.      Alanlara ait dal listesi ve dalların özellikleri

Halkla İlişkiler alanına ait, sadece Halkla İlişkiler dalı okutulmaktadır.

DALA AİT DERSLER

MESLEK DERSLERİ:

·         Mesleki Gelişim Atölyesi

·         Halkla İlişkilerde Yazma ve Konuşma

·         Halkla İlişkiler ve İletişim

·         Ofis Uygulamaları

·         Halkla İlişkiler ve Meslek Uygulamaları

·         Halkla İlişkiler ve Medya

·         Mesleki Hukuk

·         Halkla İlişkilerde Bütünleşik Pazarlama İletişimi

·         Halkla İlişkiler ve Reklam

·         Yeni Medyada Halkla İlişkiler

·         Çağrı Merkezi İşlemleri

·         İşletmelerde Mesleki Eğitim

SERTİFİKA DERSLERİ: Öğrenciler birbirleriyle ilgili seçmeli dersleri birlikte aldıkları takdirde alanlarına ait alt meslekleri belgelendiren sertifikalar almaya da hak kazanıyorlar. Bu sertifikalar sayesinde mezun öğrencilerin istihdam edilmesi kolaylaşıyor.

Halka İlişkiler alanına ait sertifika dersleri şöyledir:

·         Sertifika Adı: Müşteri Temsilcisi

Dersler:

Ø  Tanıtım Faaliyetleri

Ø  Müşteri Temsilciliği

Ø  Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı

 

·         Sertifika Adı: Rekreasyon Elemanı

Dersler:

Ø  Rekreasyon

Ø  Organizasyon

 

·         Sertifika Adı: Organizasyon Sorumlusu

Dersler:

Ø  Tanıtım Faaliyetleri

Ø  Organizasyon

 

·         Sertifika Adı: Dijital Beceriler

Dersler:

Ø  Programlama

Ø  Dijital Tasarım

Ø  Sosyal Medya

 

3.      Alanın okutulacak meslek dersleri ve saatlerini gösteren haftalık ders çizelgeleri

9. SINIF MESLEK DERSLERİ

HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM DERSİ: 4 saat

HALKLA İLİŞKİLERDE YAZMA VE KONUŞMA DERSİ: 3 saat

OFİS UYGULAMALARI DERSİ: 2 Saat

10. SINIF MESLEK DERSLERİ

HALKLA İLİŞKİLER VE MESLEK UYGULAMALARI DERSİ: 8 saat

HALKLA İLİŞKİLER VE MEDYA DERSİ: 4 saat

MESLEKİ HUKUK DERSİ: 2 saat

11. SINIF MESLEK DERSLERİ

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM DERSİ: 7 saat

YENİ MEDYADA HALKLA İLİŞKİLER DERSİ: 5 saat

HALKLA İLİŞKİLERDE BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ DERSİ: 2 saat

ÇAĞRI MERKEZİ İŞLEMLERİ DERSİ: 3 saat

 

 

4.      Alanın staj/beceri eğitimi bilgileri

Mezun olan öğrenciye, alan ve dalını gösteren diploma ve iş yeri açma belgesi ile birlikte seçmeli meslek dersleri ile ulaşabileceği ilgili mesleklere ait sertifika verilmektedir. Mesleki ve teknik ortaöğretim programlarından mezun olanlardan isteyenlere, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi kapsamında, öğrenim süresince kazandıkları temel yeterlilikler hakkında bilgiler içeren Europass sertifika/diploma ekiyle alınan ve başarılan öğrenme birimini, mesleki eğitim gördüğü veya stajını yaptığı işletmenin adını gösterir belge düzenlenir.

Staj; öğrencilerin mesleki bilgi, beceri, tutum ve davranış geliştirmelerini, okulda olmayan tesis, araç gereci tanıyarak gerçek üretim, hizmet ortamına ve iş hayatına uyumlarını sağlamak amacıyla yaptırılır. Staj programının içeriği; ilgili sınıf/sınıflara ait kazanımlar esas alınarak temrin, iş, proje, deney veya hizmetin uygulanmasını sağlayacak şekilde zümre öğretmenler kurulu tarafından hazırlanır.

Öğrenciler eğitimini aldığı dalda faaliyet gösteren bir işletmede Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin ilgili hükümlerine göre işletmelerde mesleki eğitimini yapar. İşletmelerde mesleki eğitiminin ders içeriği, bölgesel ihtiyaçlar, işletmenin faaliyet gösterdiği meslek alanını da dikkate alarak okuldaki koordinatör öğretmenler, alan öğretmenleri ve işletme yetkililerince belirlenir. İşletmelerde mesleki eğitim yapılmayan program türlerinde öğrenciler, ilgili mevzuat doğrultusunda staj yaparlar.

5.      Alanın öğrencileri staj/beceri eğitimi için gönderildiği kurumların bilgileri

1.      Resmi Kurumlar

İzmir Büyükşehir Belediyesi

Diğer İlçe Belediyeleri ( Konak, Buca, Balçova...)

Sosyal güvenlik Kurumu

İzsu

İş-Kur

2.      Özel İşletmeler

Pınar Süt

Yaşar üniversitesi

Yaşar holding

İnci Holding

Mahle Otomotiv

Çimentaş

İzmir Ticaret Odası

Extenso Otel

Ege İhracatçı Birlikleri vb işletmeler

 

6.      Alanın mezuniyet sonrası iş bulma imkânları ile alanında çalışan mezun öğrenci bilgileri

·         Merve YAZICI: İTK - Kurumsal İletişim Uzmanı

Yaşar Üniversitesi, İletişim Fakültesi – Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Mezunu

 

·         Seda YILMAZ: Yanmar Turkey Makine A.Ş.

Yaşar Üniversitesi, İletişim Fakültesi – Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (Tezli Yüksek Lisans Mezunu)

 

·         Buket YILDIRIM: TRT İzmir Radyosu, HaberTürk, Kanal 35

Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi – Radyo Televizyon ve Sinema Mezunu

 

·         Simay TÜRKKANLI KAÇMAZ: Kanal 3, BJK TV, ICE Soğutma San. Tic. Ltd. Şti.

Afyon Kocatepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi – Sinema Televizyon Mezunu, Uniwersytet Śląski w Katowicach (Erasmus) – Sinema Televizyon

 

·         Sena NAMLIOĞLU: Uplift - Dijital Medya, Digital Partners – Sosyal Medya Yöneticisi

Yaşar Üniversitesi, İletişim Fakültesi – Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Ekonomi Üniversitesi, - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

 

·         Burcu Buket TOSUN: Venüs Dijital Reklam Ajansı

Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım Mezunu

 

·         Sinem DEMİRLİ: GAGE Group - İnsan Kaynakları

Anadolu Üniversitesi, İletişim Fakültesi – Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Mezunu

 

·         Elif KARTALCIKLAR:

Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi – Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Mezunu (Sosyal Bilimler Enstitüsü Kişilerarası İletişim Dalı – Doktora Aşaması)

 

·         Sevilay SARIKAŞ: 2015 Küçükyalı MTAL Okul Birincisi

Dokuz Eylül Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği, MEB'te Öğretmen

 

·         Ayşegül ÜNLÜ: 2017 Küçükyalı MTAL Okul Birincisi

Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi – Halkla İlişkiler ve Tanıtım

 

·         Gizem Nur UÇAR: 2019 Küçükyalı MTAL Okul Birincisi

Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi – Halkla İlişkiler ve Tanıtım

 

Adı geçen mezunlarımızın dışında üniversite ve meslek yüksekokullarının ön lisans ve lisans programlarında eğitim görmekte olan öğrencilerimiz bulunmaktadır.

 

7.      Alanın yükseköğretime yerleştirme oranları

 

Okulumuz Halka İlişkiler alanından mezun olan öğrencilerimiz, ilgili üniversite bölümlerine %80 oranında yerleşebilmektedir. Öğrenciler mezun olduktan sonra 4 yıllık lisans ya da 2 yıllık ön lisans bölümlerine kaydolabilmektedir. Tercihen yükseköğrenimlerine, 2 yıllık ön lisans mezuniyetlerinden sonra Dikey Geçiş Sınavı'na girip bir lisans bölümü okuyarak da devam edebilmektedirler. Halkla İlişkiler mezunlarımızın çoğu akademik kariyerlerini başarılı bir şekilde idame ettirmektedir. Bazıları da ilgili alanlarda – insan kaynakları, pazarlama, reklam, görsel iletişim tasarım, sosyal medya, kurumsal iletişim gibi – meslek hayatlarını sürdürmektedir. 

 

08-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-202208-05-2022